Роганська селищна військова адміністрація

Харківської області

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ КОМПЛЕКСНОГО ПЛАНУ ПРОСТОРОВОГО РОЗВИТКУ ТЕРИТОРІЇ РОГАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата: 10.05.2024 08:28
Кількість переглядів: 222

 

 

Фото без опису

ЗАЯВА

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ

КОМПЛЕКСНОГО ПЛАНУ ПРОСТОРОВОГО РОЗВИТКУ ТЕРИТОРІЇ
РОГАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

  1. Замовник СЕО та виконавець

 

Замовником проекту є Роганська селищна військова адміністрація Харківського району Харківської області.

Адреса: 62481, Харківська область, Харківський район,

с-ще. Рогань, вул. Тарасенка Георгія Героя України, буд.1

e-mail: vk@roganska-gromada.gov.ua

 

 

Виконавець – Громадська організація «Асоціація фахівців землеустрою України»

 

Адреса: Україна, 03179, м. Київ, пр-т Перемоги, буд 131А, оф. 93

Тел.: (068) 001-07-02

e‑mail:  afzy@ukr.net

 

2) Вид та основні цілі документу державного планування

Комплексний план є одночасно документацією із землеустрою та містобудівною документацією на місцевому рівні, яка призначена для обґрунтування довгострокової стратегії планування, забудови та іншого використання території, на якій реалізуються повноваження Роганської селищної ради. Комплексний план розробляється та затверджується з метою забезпечення сталого розвитку територіальної громади з додержанням принципів збалансованості державних, громадських та приватних інтересів.

Завданнями комплексного плану є:

  • розроблення планувальної організації, функціонального призначення території;
  • визначення основних принципів і напрямів формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою;
  • розроблення заходів щодо цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів;
  • забезпечення охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів;
  • визначення послідовності реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території.

При розробленні Комплексного плану просторового розвитку території Роганської селищної територіальної громади Харківського району Харківської області враховується Генеральна схема планування території України, Схема планування території Харківської області, Програма комплексного відновлення Роганської селищної територіальної громади, стратегії та програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідної території, програми розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини та пам’яток археології, чинна містобудівна документація на місцевому рівні та проектна документація, інформація містобудівного, земельного та інших кадастрів, заяви щодо забудови та іншого використання території.

 

3) Визначення документом державного планування умов для здійснення діяльності на реалізацію видів діяльності та об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля

Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються комплексним планом відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно зі ст. 24 регулюється вибір, надання земельних ділянок, зміна функціонального та цільового призначення територій. Також на підставі комплексного плану будуть розроблені за межами населених пунктів - детальні плани, а в межах - генеральні та детальні плани, які згідно зі ст. 19, зокрема, визначають:

  • функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;
  • містобудівні умови та обмеження;
  • потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування;
  • доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови;
  • черговість та обсяги інженерної підготовки території;
  • систему інженерних мереж;
  • порядок організації транспортного і пішохідного руху;
  • порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі;
  • межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об’єктів.

Містобудівні умови та обмеження згідно зі ст.29 включають, зокрема:

  • відповідність цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні;
  • планувальні обмеження (охоронні зони пам’яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об’єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони);
  • охоронні зони об’єктів транспорту, зв’язку, інженерних комунікацій, відстані від об’єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж.

Для об’єктів господарської діяльності важливим є визначення класу небезпеки та встановлення розміру санітарно-захисної зони.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності. За результатами стратегічної екологічної оцінки планувальних рішень, що розробляються у Комплексному плані просторового розвитку території Роганської селищної територіальної громади, будуть визначені об’єкти, які у подальшому підлягатимуть процедурі оцінки впливу на довкілля. Перелік таких об’єктів буде представлений у Звіті про Стратегічну екологічну оцінку.

На території Роганської селищної територіальної громади велись інтенсивні бойові дії, територія громади піддавалась інтенсивним обстрілам. На території громади зафіксовано понад 900 вирв, що утворились внаслідок бомботурбації, більшість з них датувались березнем 2022 року. Є висока ймовірність, що пошкоджені ділянки забруднені хімічними речовинами, зберігається підвищений рівень небезпеки – нерозірвані міни, снаряди. У Звіті про СЕО будуть проаналізовані впливи наслідків бойових дій на проектні рішення.

 

 

4) Ймовірні наслідки

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Виконання стратегічної екологічної оцінки документа державного планування передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків реалізації проектних рішень на окремі складові навколишнього природного середовища – клімат, атмосферне повітря, ґрунт, водні ресурси, фауну і флору, ландшафти , а також на здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом:

На території Роганської селищної територіальної громади природно-заповідний фонд представлений такими об’єктами: ботанічний заказник місцевого значення «Ковиловий степ», ботанічна пам’ятка природи місцевого значення «Лісосмуга № 65», ботанічний заказник місцевого значення «Рязанова балка». При прийнятті проектних рішень передбачається врахування наявних територій та режимів їх використання. Вплив на території з природоохоронним статусом не очікується, проте планувальні рішення Комплексного плану будуть оцінені щодо впливу на території природно-заповідного фонду.

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

Проектні пропозиції Комплексного плану просторового розвитку території Роганської селищної територіальної громади Харківського району Харківської області не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі здоров’я населення, оскільки територія громади, на яку розробляється Комплексний план, розташована на значній відстані від сусідніх держав.

Об’єкти, які підлягатимуть оцінці впливу на довкілля, будуть визначені під час розроблення Звіту про Стратегічну екологічну оцінку. Наслідки впливу таких об’єктів на навколишнє середовище будуть оцінені у рамках стратегічної екологічної оцінки Комплексного плану.

 

5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

У контексті СЕО Комплексного плану просторового розвитку території Роганської селищної територіальної громади Харківського району Харківської області передбачається розгляд планувальних альтернатив у зв’язку із особливостями природних умов, екологічного стану та сучасного використання території. Проектні рішення Комплексного плану будуть проаналізовані і оцінені щодо ступеню і наслідків впливу на навколишнє середовище. Якщо будуть визначені суттєві впливи, які можуть призвести до погіршення екологічної ситуації у громаді, ризики втрати або деградації природних ресурсів, для таких проектних рішень будуть запропоновані і обґрунтовані альтернативи.

 

6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних соціально-екологічних проблем, наявних на території Роганської селищної територіальної громади, зокрема:

  • безпосереднє сусідство з великим містом;
  • незадовільний стан автомобільних доріг, що призводить до погіршення якості  повітря;
  • наявна тенденція збільшення споживання паливно-енергетичних ресурсів (природного газу);
  • незадовільна якість питної води;
  • застарілі мережі водопостачання та водовідведення, недієздатність очисних споруд каналізації;
  • незадовільний стан водних об’єктів та прибережних захисних смуг;
  • наявність карантинних рослин;
  • наявність несанкціонованих сміттєзвалищ;
  • відсутність потужностей з переробки твердих побутових відходів;;
  • недостатній розвиток рекреаційної сфери за наявності потенційних місць для відпочинку.

При здійсненні стратегічної екологічної оцінки буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень Комплексного плану. З метою визначення сфер охоплення стратегічної екологічної оцінки, основних екологічних проблем, цілей охорони довкілля, у тому числі здоров’я населення, що мають відношення до Комплексного плану, будуть розглянуті стратегічні цілі та завдання щодо виявлених проблем в актах законодавства, а також в нормативних актах місцевих рад та адміністрацій, зокрема: Стратегія розвитку Роганської об’єднаної територіальної громади на 2017-2025 роки; Програма комплексного відновлення Роганської селищної територіальної громади, План соціально-економічного розвитку Роганської селищної територіальної громади Харківського району Харківської області до 2023 року, Природоохоронна програма щодо покращення екологіч­ного стану Роганської селищної ради на 2021-2025 роки, Правила благоустрою та утримання території населених пунктів Роганської селищної ради.

Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень Комплексного плану цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування.

При виконанні стратегічної екологічної оцінки буде здійснено:

  • збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
  • проведення аналізу слабких та сильних сторін території з точки зору екологічної ситуації;
  • проведення громадського обговорення з метою отримання зауважень і пропозицій;
  • проведення консультацій з уповноваженими органами щодо екологічних цілей;
  • визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
  • проведення оцінки впливу документа державного планування на складові довкілля та на стан здоров’я населення;
  • моніторинг фактичного впливу впровадження документа державного планування на довкілля.

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

  • доповідь про стан довкілля,
  • статистичну інформацію,
  • лабораторні дослідження стану довкілля,
  • дані моніторингу стану довкілля,
  • пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

 

7) Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля у зв’язку із впровадженням планувальних рішень Комплексного плану (у тому числі і для об’єктів, що підлягатимуть оцінці впливу на довкілля) визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Комплекс проектних рішень, що приймається для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, включає:

  • ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;
  • планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.;
  • заходи із покращення стану компонентів довкілля (атмосферного повітря, водних об’єктів, ґрунтів);
  • охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності.

 

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку  для проектів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища», який буде виконано відповідно до вимог ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Пропонується така структура Звіту про СЕО:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Роганська селищна військова адміністрація Харківського району Харківської області.

Адреса: 62481, Харківська область, Харківський район,

с-ще. Рогань, вул. Тарасенка Георгія Героя України, буд.1

e-mail: vk@roganska-gromada.gov.ua

 

Строк подання зауважень і пропозицій Строк подання зауважень і пропозицій, відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» становить 10 днів з дати оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Комплексного плану просторового розвитку території Роганської об’єднаної територіальної громади Харківського району Харківської області, тобто до 20.05.2024 року включно. Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.

 

ЗАЯВА ДО ЗАВАНТАЖЕННЯ 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь